20. januar 2020

Evaluering af aktuel udbredelse og brug af LæseLeg 2019

En ny evaluering af LæseLeg peger på, hvilke områder programmet kan udvikle og tilpasse, så det bliver endnu mere anvendeligt for de fagpersoner, der bruger det.

Evaluering af LæseLegGennem midler fra Egmont Fonden er LæseLeg blevet evalueret for at inddrage brugerne i udviklingen af programmet.

Den nye evaluering, der er udarbejdet af Maple, vil danne grundlag for en tilpasning og videreudvikling af LæseLeg.

LæseLeg er udviklet af Mary Fonden i samarbejde med eksperter inden for børns udvikling og sprog. Materialet blev lanceret i 2012 som det første danske program, der arbejder med dialogisk læsning i en dansk pædagogisk praksis, og hvor den dialogiske læsning bliver suppleret med leg og kreative aktiviteter.

Formål

At skabe dyb indsigt i oplevelsen og brugen af LæseLeg, samt at give anbefalinger til videreudvikling af programmet.

Om undersøgelsen

Evalueringen er baseret på en online survey og interviews med dagplejere, pædagoger, sprog- eller talehørekonsulenter og ledere.

Om udgivelsen

Udarbejdet af: Maple

Udgivelsesår: 2019

Af:

Timian Bille Bach Landgraff