9. marts 2020

Lancering af rapporten ‘Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen’

Den 9. marts lancerede Mary Fonden rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen – en undersøgelse i befolkningen og blandt lærere og skolepædagoger'.
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'

Rapporten undersøger erfaringer og forståelser af mobning og ensomhed i befolkningen og blandt lærere og skolepædagoger. Den er baseret på en befolkningsundersøgelse gennemført af Rabøl Research i 2019 i samarbejde med Epinion.

Se alle billederne fra lanceringen her.

Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Helle Østergaard bød velkommen til lanceringen
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Rapporten er skrevet af mobbe- og skoleforskerne Helle Rabøl Hansen og Jens Christian Nielsen
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Mary Fondens samarbejdspartnere og andre interessenter var inviteret til lanceringen
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Helle Rabøl Hansen taler med Theodor Riegels Gudbergsen
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Charlotte Helbo Lund
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Kaali Olsen, Claus Hjortdal og Lars Stilling Netteberg
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Maria Bruselius-Jensen og Jørn Højer-Pedersen
Lancering af rapporten 'Forståelser af mobning og ensomhed i grundskolen'
Steen Brogaard
Helle Rabøl Hansen præsenterer rapportens indsigter

Af:

Timian Bille Bach Landgraff

Relaterede nyheder

Tale: Lancering af Fællesskabsmålingen II

Fredag den 2 december lancerede Mary Fonden og TrygFonden Fællesskabsmålingen II på en konference for relevante aktører. H.K.H. Kronprinsessen holdt åbningstalen.
LæseLeg i børnehaver

Studier om LæseLegs betydning i børnehaver

To studier undersøger betydningen af LæseLeg for børn i 3-6-årsalderen. LæseLeg arbejder med at styrke børns sprog og evne til at indgå i sociale relationer …
Fire skolebørn ligger på gulvet

Fri for Mobberi sætter turbo på tolerancen

Børn trives bedst i fællesskaber, hvor der er plads til forskellighed. Derfor sætter trivsels- og antimobbeprogrammet Fri for Mobberi turbo på tolerancen i den …

Fri for Mobberi kommer til Frankrig

Mary Fondens og Red Barnets antimobbeprogram Fri for Mobberi er allerede udbredt til fem lande. Nu slutter Frankrig sig til listen og udvikler deres egen …