22. juni 2016

Fokus på relationer og svære følelser til efteråret

Vil du give elever i udskolingen redskaber til at kommunikere konstruktivt? Så er et af efterårets kurser i Kærlig Talt for lærere i folkeskolens ældste klasser lige noget for dig.
Kærlig Talt

Kærlig Talt er et interaktivt undervisningsforløb til elever i udskolingen, som styrker unges evner til at håndtere svære følelser, skabe trygge relationer til hinanden og støtte dem i at kommunikere respektfuldt. Alt dette for i sidste ende at forebygge, at de unge ender i destruktive og voldelige forhold – til venner eller kærester.

”Jeg har længe ledt efter et program, der satte relationer, kommunikation og svære følelser på dagsordenen i udskolingen. Det er dejligt at kunne give eleverne et sprog til at tale om svære følelser som fx afmagt.”

Sådan siger en lærer efter et Kærlig Talt-kursus. Ofte er det ord som ’konkret og brugbart undervisningsmateriale’, ’inspiration’ og ’vigtig viden’, der går igen, når lærere efter kurset skal fortælle, hvad de tager med hjem.

”Det har været guld værd fra første sekund. Fantastisk at så alvorligt et emne kan leveres til ’børn’.”

”Det virker ramt på kornet i forhold til eleverne. Jeg føler mig godt klædt på og glæder mig til at komme i gang.”

Undervisningsforløbet er let at gå til og kæver ingen forberedelse – som lærer skal du på kursus i materialerne, og så er du klar til at undervise. Psykologer fra Center for Familieudvikling underviser på kurserne, og deltagere afprøver øvelser og opgaver fra materialet i Kærlig Talt på egen krop.

Efterårets kurser i Kærlig Talt er nu åbne for tilmelding. Du kan komme på kursus i København og Aarhus.

Tilmeld dig et kursus her

Læs mere om Kærlig Talt

Mary Fonden og Center for Familieudvikling står bag Kærlig Talt, som er støttet af Ole Kirk’s Fond.

Af:

Heidi Krumhardt

Relaterede nyheder

Ensomhed i Danmark

En omfattende befolkningsundersøgelse viser store udfordringer med ensomhed, særligt blandt unge voksne, og giver for første gang et dybdegående indblik i danskernes viden og holdninger …